סיוע לסטודנטים – עמותת עלה

סטודנט/ית, השירותים הבאים מוצעים לך במטרה להקל על הקשיים השונים שעלולים לעלות בזמן לימודיך. אנו עושים את המרב על מנת לספק פתרון מקיף ככול הניתן לסטודנטים עם מגבלה בראייה בכדי שמכשולים פיזיים לא ימנעו את מימוש יכולותיך .

חונכות והקראה
איתור והתאמת חונכים ומקריאים לסיוע במילוי החובות האקדמיות.

חדרי לימוד ממוחשבים
מרכזי לימוד מאובזרים בציוד ומיחשוב מותאם ללקויי ראייה ועיוורים במוסדות השונים להשכלה ברחבי הארץ.

השאלת ציוד עזר
שירות השאלת ציוד לסטודנטים בתקופת הלימודים. מגוון אמצעי חומרה ותכנה מתאימים לעיוורים ולקויי ראייה.

ספריית אדיו וברייל
מאגר ספרים ומאמרים בקבצי שמע וברייל. הקלטה והדפסה לפי דרישה .

מלגות הצטיינות וסיוע
מגוון מלגות לסטודנטים לקויי ראייה ועיוורים ע"פ הקריטריונים של כל מלגה.


אנו ב"עלה" מציעים מגוון רחב של שירותים שיעזרו לך בזמן הלימודים. אנו משתדלים לספק פתרון מקיף ככל הניתן לבעיות ולקשיים המתעוררים בתקופת הלימודים. גם אם הינך זכאי/ת לתוכנית שיקום מהביטוח הלאומי, ישנם שירותים נוספים שיכולים להקל ולסייע לך. שירותים אלו נועדו להשלים את אלו שהמדינה מספקת ולגשר על תקופת ההמתנה עד למיצוי זכויותיך אל מול המדינה. אנו מזמינים אותך לקרוא על השירותים השונים וליצור קשר בכל שאלה או בירור.

מלבד זאת, אנו יכולים לייצג אותך במידת הצורך מול המוסד בו את/ה לומד/ת. בנוסף, אנו מייחסים חשיבות למענה הרגשי לו נזקקים לעיתים סטודנטים בשל הלחצים הכרוכים בלימודים אינטנסיביים. מלבד השירותים הפרטניים שאנו מציעים לך, אנו רוצים שתדע/י כי ברבים מהמוסדות להשכלה גבוהה ישנם חדרי לימוד מצוידים שמופעלים ומתוחזקים על ידינו בשיתוף עם המוסדות. חדרים אלו מיועדים לסטודנטים בעלי מוגבלות בראייתם.
סרטון של הביטוח הלאומי שצולם כולו במרכז הלמידה לעיוור של עמותת "עלה" באוניברסיטה העברית בירושלים.